joi, 21 iunie 2012

                        Unde dai, şi cui îi foloseşte


Nu am crezut nici un moment că un politician de prim rang al României va fi condamnat vreodată la închisoare cu executare. Uite că s-a întîmplat. Spuneam , într-un material mai vechi, că a doua zi după acest eventual eveniment se va sărbători, cu mult fast, paştele cailor. Deci, astăzi este paştele cailor. Fastul, însă, lipseşte. Adrian Năstase a încercat să se sinucidă, iar ăsta nu-i motiv de sărbatoare. Ca om, creştin, îmi pare rău pentru el. Ca cetăţean al României...În orice caz, decizia luată ieri de justiţia din ţara noastră a creat un precedent periculos. Pînă astăzi, în România exista un pact nescris între politicieni: cînd vii tu în locul meu la guvernare nu mă bagi la puşcărie, indiferent ce am făcut eu. Cînd revin eu în fotoliul de şef, nu te bag nici eu la puşcărie, indiferent de potlogăriile tale.Ne acuzăm, ne spurcăm, ne ameninţăm, dar atît. Acest "protocol" tacit a fost încălcat, pentru că trimiterea lui Năstase după gratii nu poate fi trecută în contul USL. Decizia fusese luată în guvernarea PDL, iar judecătorii de la Curtea Supremă au fost numiţi de Băsescu. Interesant este ce va urma acum. Sînt două variante. Prima ar fi refacerea pactului: gata, s-a întîmplat cu Năstase, asta este. Doar n-o să ne apucăm să ne băgăm la puşcărie unii pe alţii la fiecare patru ani. A doua posibilitate este declanşarea războiului. Aripa PSD a USL-ului va cere o groază de capete şi, probabil le va obţine. Nu ştiu care va fi varianta aleasă, deşi, cunoscînd modul de a gîndi al politicienilor români, aş înclina către prima variantă, dar cu un amendament: se va cere un singur cap, cel al lui Traian Băsescu. Altfel, riscurile ar fi prea mari pentru numele mari ale politicii româneşti, fie ele la putere sau în opoziţie. În tot acest vacarm de lacrimi ipocrite, durere sinceră şi satisfacţie bolnăvicioasă, necreştinească, dar, poate, întrucîtva îndreptăţită, produs de gestul disperat al fostului prim-ministru, un singur om pare a-şi regăsi temporar liniştea: Victor Ponta. Atenţia opiniei publice a fost deturnată de la acuzaţia de plagiat a actualului prim-ministru către povestea condamnării fostului prim-ministru. Nici că-şi putea dori mai mult în aceste zile cruciale pentru viitorul său politic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu